Ogólnie o czyszczeniu dywanów

Dodane: 04-06-2017 04:08
Ogólnie o czyszczeniu dywanów pranie foteli wrocław

Warto wiedzieć

Sprzątaczka, sprzątacz ? osoba zajmująca się zawodowo sprzątaniem, czyli utrzymaniem czystości i porządku ? w biurach, hotelach, placówkach handlowych, obiektach przemysłowych lub w domach prywatnych.

W rozporządzeniu Ministra Gospodarki i Pracy z 8 grudnia 2004 r. w sprawie klasyfikacji zawodów i specjalności dla potrzeb rynku pracy oraz zakresu jej stosowania1 zawód ten jest klasyfikowany kilkukrotnie w dziale 9. "Pracownicy przy pracach prostych":

91. Pracownicy przy pracach prostych w handlu i usługach
913. Pomoce domowe, sprzątaczki i praczki
9131. Pomoce domowe i sprzątaczki
913102. Sprzątacz domowy
9132. Pomoce i sprzątaczki biurowe, hotelowe i podobne
913207. Sprzątaczka
913211. Sprzątacz pojazdów
913290. Pozostałe pomoce i sprzątaczki biurowe, hotelowe i podobne
Ponadto:

osoba sprzątająca w szpitalach to salowa lub salowy (nr 913206),
osoba sprzątająca w pokojach hotelowych to pokojowa lub pokojowy (nr 913203),
osoba odpowiedzialna za czystość w toalecie to szaleciarka lub szaleciarz (nr 913208),
osoba zajmująca się oczyszczaniem na zewnątrz budynków to robotnik placowy (nr 916201) lub zamiatacz (nr 916201), zaś oczyszczający kanalizację to kanalarz (nr 931202).

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprz%C4%85tacz


Najtańszy odkamieniacz- ocet

Ze względu na niską cenę i łatwą dostępność, ocet spirytusowy bywa do dziś powszechnie używany w gospodarstwie domowym jako podręczny środek czyszczący, dezynfekujący i odkamieniający oraz jako składnik w wielu tradycyjnych przepisach na domowe odplamiacze, kosmetyki, a nawet lekarstwa. Ocet był znany już od czasów starożytnych, wykorzystywano go do polewania kamieni bądź skał, które później ulegały rozpadowi, ocet znalazł również szerokie zastosowanie w wielu iberyjskich kopalniach w czasie panowania Kartaginy w Hiszpanii.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ocet


Miejsce pracy - musi być czyste!

Ważną kwestią w miejscu pracy jest to, żeby było czysto. Wiadomo, że nie zawsze mamy możliwość by zadbać o to we własnym zakresie, dlatego warto albo wynająć biuro w takim miejscu, gdzie usługa sprzątania jest wliczona w koszt, albo (jeśli nasza firma jest rozwinięta i ma swój biurowiec) poszukać zewnętrznej firmy sprzątającej. W pracy porządek jest bardzo ważny, zwłaszcza w przestrzeniach biurowych. Ład w najbliższym otoczeniu sprawia, że możemy się skupić na zadaniach, jakie mamy do zrobienia, a nie na śledzeniu warstwy kurzu na szafkach, czy też sterty porozrzucanych po biurze papierków.